Jak wygląda historia Waszych działań z influencerami?
Zrobiliśmy kilkanaście takich akcji. Zaczynaliśmy w 2012 roku od współpracy z trendsetterkami modowymi i kulinarnymi w ramach cyklu „Modne podróże ze smakiem”. Później była współpraca z youtuberem - Jackiem Gadzinowskim. Ostatnio skupiliśmy się na blogach podróżniczych, w 2016 roku wysłaliśmy 4 znane blogerki na wyjazd z Itaką.
Jak oceniacie efekty tej współpracy? I co jest dla Was wyznacznikiem sukcesu w tego typu akcjach?
Naszym celem nigdy nie była sprzedaż, czy inne performancowe KPI. Współpracę zawsze traktowaliśmy jako część wzmocnienia naszego wizerunku. Głównym kryterium zazwyczaj był zasięg, jaki jest w stanie wygenerować influencer i dzięki temu zainspirować do podróży swoich fanów. Przy współpracy z blogerami zależy nam również na umieszczeniu linków do naszej strony, co wzmacnia naszą pozycję SEO. Współpracujemy w ten sposób zarówno z blogerami, których wysyłamy na wakacje, jak i z tymi, którzy po prostu prowadzą blogi podróżnicze.
Dużą popularnością cieszą się tak zwane “obozy/wyjazdy z influencerami”, czy tego rodzaju formaty są do przeniesienia do Waszego modelu biznesowego?
Tak naprawdę, to mamy już doświadczenie w tworzeniu takiego produktu. W tamtym roku wspólnie z Akademią Triatlonu organizowaliśmy na Lanzarote obóz przygotowawczy do zawodów triathlonowych, w którym uczestniczyli bardzo znani trenerzy tej dyscypliny. Mieliśmy również ofertę wyjazdów na tzw. ekspedycje ze znanymi podróżnikami związanymi zawodowo z National Geographic, który był patronem cyklu. Efektem tej współpracy były również oferty warsztatów fotograficznych ze znanymi polskimi fotografami w najpiękniejszych miejscach na świecie. Nie mieliśmy jednak okazji współpracować z influencerem strice internetowym w takim zakresie.
Czy zamierzacie poszerzać obszar współpracy z influencerami?
Tak, ale tematycznie muszą oni poruszać się w obszarze „podróży”. Zależy nam też przy tym na dużych zasięgach i mocnym efekcie wizerunkowym.
Co jest Waszym zdaniem największym wyzwaniem jeśli chodzi o influencer marketing? Do czego jako marka macie najwięcej zastrzeżeń (efektywność, mierzalność, jakość realizacji?)
Zdecydowanie na pierwszym miejscu jakość, ale w połączeniu z pomysłowością.
Jaki jest idealny influencer marki? Jakie wartości powinien reprezentować? Kim jest?
Musi kochać podróże, być przebojowy, pomysłowy i otwarty na ludzi. Podróże to także duża lekcja tolerancji. Idealny influencer powinien umieć odnaleźć się w każdej sytuacji i interesująco o niej opowiedzieć.
Dzięki za rozmowę!