20 czerwca 2023
Nowa funkcja na Instagramie - Broadcast Channels!
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/487/Naglowek_Instagram.jpg
#socialmedia #influencer #bloger #kanałnadawczy #broadcastchannel #instagram #youtube #influencermarketing

Kanały nadawcze na Instagramie – czym są i czy przyjmą się również u polskich twórców?

Prace nad kanałami nadawczymi trwały już od pewnego czasu, ale wtedy jeszcze nie wszyscy twórcy mieli do nich dostęp. Z początku Instagram testował je jedynie na wybranej grupie ze Stanów Zjednoczonych. Jednak od kilku dni kanały nadawcze pojawiają się stopniowo także u polskich influencerów i budzą wśród nich ogromną ciekawość. Czy uruchomienie tej opcji faktycznie usprawni komunikację z obserwatorami? Niektórzy wskazują, że Broadcast Channels są kalką z istniejących już od lat grup na Facebooku oraz zamkniętych kanałów społecznych, które wykorzystywane są przez Telegram właśnie po to, aby wiele osób jednocześnie mogło reagować na zamieszczane treści. Instagram jak dotąd nie udostępniał takiej możliwości, co faktycznie może okazać się zmianą na plus.

Jak działają kanały nadawcze?

Funkcje kanałów nadawczych i sposób korzystania z nich w pierwszej kolejności zademonstrował oczywiście Mark Zuckerberg. Wystarczy być obserwatorem założyciela firmy Meta, aby dołączyć do stworzonego przez niego kanału na Instagramie i poznać jego możliwości. 

Kanały nadawcze to przede wszystkim jednoosobowe kanały służące do komunikacji pomiędzy właścicielem konta, a jego fanami. Dozwolone jest wysyłanie wiadomości w różnym formacie. Zarówno tych tekstowych, jak i pod postacią linków, ankiet, wiadomości głosowych, czy zdjęć. Póki co, obserwatorzy nie będą mieli możliwości udzielania się w dyskusji, ale będą mogli reagować na zamieszczane treści za pomocą emoji oraz odpowiadać w ankietach. Być może w przyszłości, gdy kanały nadawcze jeszcze bardziej się rozwiną, wzbogacane będą o kolejne funkcje, aby jeszcze bardziej wzmacniać więź pomiędzy influencerem, a jego odbiorcą. Jedna z nich już jest zapowiadana i miałaby polegać na tym, że właściciel kanału będzie mógł zaprosić do współpracy innego twórcę bądź swojego fana. Wtedy również i te osoby będą miały możliwość zamieszczania treści w ramach kanału, do którego otrzymają uprawnienia.


Kto może stworzyć kanał nadawczy?

W tej chwili kanały nadawcze nadal dostępne są tylko dla twórców, czyli osób, które publikują na Instagramie autorskie treści. Do tego grona oczywiście zaliczają się wszyscy influencerzy, marki, czy twórcy contentu wideo. Meta zapowiada jednak, że dostępność będzie cały czas poszerzana, tak aby finalnie każdy miał możliwość stworzenia własnego kanału.

Czy nowa funkcja przyjmie się w Polsce? Niektórzy influencerzy już z niej korzystają

Kanały nadawcze budzą ogromną ciekawość. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że nową opcję przetestować chcą znani, polscy influencerzy. Którzy z nich skusili się już na jej założenie? W tym gronie znalazła się, chociażby Aleksandra Krzeczkowska znana w sieci jako Krzecza, twórczyni bajkowych zdjęć, które zachwycają niejedną osobę. Influencerka otworzyła kanał pod nazwą „Miłe miejsce” i jak zapowiadała, chce, aby był to kanał przyjazny dla każdego, na którym publikowane będą jedynie pozytywne treści. Swój Broadcast Channel otworzył także Adam Zdrójkowski. Już po samej nazwie „Adamowe historie” spodziewać możemy się dużo anegdotek i codzienności. Znając poczucie humoru aktora, z całą pewnością nie będzie nudno! Także Ania Zyśk, znana influencerka kulinarna postanowiła przetestować nowość, a jej miejsce "Gotuję z jedz.pysznie" z pewnością będzie pełne nowych, ciekawych przepisów. Coś specjalnego czeka również na fanów Jana Dąbrowskiego. Znany youtuber ma do zaoferowania „Kącik Dąbrowskiego”, a wiedząc, jak ciepłym i sympatycznym jest człowiekiem, można się spodziewać miejsca pełnego wsparcia i pozytywnego przekazu. 


Jak widać, polscy twórcy coraz bardziej przekonują się do kanałów nadawczych na Instagramie i można spekulować, że w najbliższym czasie zdecyduje się na nie większość z nich. W końcu to doskonały sposób na poprawę codziennego kontaktu ze swoimi widzami i ocieplenie swojego wizerunku, co w świecie social mediów jest szczególnie ważne.


Za granicą z tej funkcji również korzysta bardzo wielu influencerów. Chociażby najbardziej znana blogerka modowa – Chiara Ferragni.

Czy kanały nadawcze przyjmą się na dłużej? Przekonamy się o tym w najbliższym czasie! Z całą pewnością jest to jednak ciekawa odmiana.



Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ